به مسیر توزیع و فروش کالا و محصولات در بازار تقاضا، بازاریابی مویرگی می گویند. عملیات بازاریابی و فروش مویرگی در صنایع مختلف به ویژه صنایع غذایی و دارویی بخش مهمی از چرخه اقتصادی را شامل می شود. بازاریابی مویرگی تمام مراحل فروش از بسته بندی، ارسال و غیره شامل می شود. در واقع بازاریابی مویرگی، مسیری است که صاحبان کسب و کار، کالاها و خدمات خود را به دست مشتریان می رسانند. بازاریابی مویرگی، فرآیندی است که سبب می شود محصول یا خدمت مورد نظر در زمان و مکان بهینه به دست مشتریان برسد. طراحی سیستم بازاریابی مناسب می تواند اهرم مناسبی برای موفقیت بر رقبا باشد.

 قابلیت اجرای سیستم بازاریابی مویرگی در مسیر فروش

توزیع و بازاریابی مویرگی رساندن بی واسطه خدمات و محصولات به دست مشتریان است که یکی از استراتژی های ارتباط با مشتری و مدیریت مشتریان است. تا آخرین مشتری می توانند از کالاها استفاده کنند. با به حداقل رساندن واسطه ها، هزینه و زمان رسیدن کالا یا خدمت نهایی به مشتریان به حداقل خود می رسد. همین موضوع یک ویژگی بسیار مهم است که سبب تشویق صاحبان کسب و کار به استفاده از سیستم بازاریابی مویرگی می شود. ابتدا عمدتا شرکت های صنایع غذایی به این بازاریابی روی آوردند. در ابتدا شاید رساندن کالاها پییش از رسیدن تاریخ انقضای آن ها به خریداران هدف بزرگی به حساب می آمد. ولی با توجه به عدم وجود محدودیت در پیاده سازی و اجرای بازاریابی و فروش مویرگی در همه سیستم ها و سازمان های فروش، همه شرکت ها به این بازاریابی روی آوردند. بازاریابی مویرگی دارای دو بخش سرد و گرم است. در بخش سرد، ابتدا محصول توسط بازاریاب به مشتری معرفی می شود و در صورت رضایت مشتری، محصول برای وی ارسال می گردد. در بخش گرم، بازاریاب همراه با محصول در محلی که مشتری حضور دارد، حاضر می شود. سپس اگر توانست رضایت مشتری را افزایش دهد، درهمان زمان کالا را به مشتری تحویل می دهد.

فروش مویرگی
بازاریابی مویرگی چیست؟ نرم افزار CRM برای فروش مویرگی. فروش مویرگی. پخش و فروش با نرم افزار مویرگی.

نرم افزار بازاریابی مویرگی

واژه مویرگی از از مویرگ های کوچک بدن که پرتوان هستند، برگرفته شده است. این مویرگ ها وظیفه انتقال خون به سراسر بدن را برعهده دارند. مکانیسم توزیع و بازاریابی مویرگی براساس سیستم گردش خون که از قلب شروع شده و سپس به همه جای بدن منتقل می شود، طراحی شده است. درمیان انواع مکانیسم های فروش توزیع یا بازاریابی مویرگی بیشترین طرفدار را برای پخش محصولات دارد.

نرم افزار بازاریابی مویرگی یکی از مهم ترین و پرکاربردترین نرم افزارهای مورد نیاز هر بازاریاب یا کارشناس فروش یک شرکت است. با توجه به نیاز مشترک همه شرکت ها به افزایش رضایت مشتری و افزایش فروش و بازاریابی موفق، نرم افزار کمکی برای صاحبان کسب و کار تهیه شده است. نرم افزار بازاریابی مویرگی با صرفه جویی در زمان سبب بهبود ارائه خدمات و محصولات به مشتریان می شود. همچنین این نوع نرم افزار تعداد زیادی خرده فروش را برای پخش و فروش کالاها به خدمت می گیرد. سپس با تحلیل و آنالیز انتظارات و نیازهای مشتریان درباره جزئیات نحوه توزیع تصمیم گیری می کند.

بازاریابی مویرگی با نرم افزار CRM

نرم افزار سی آر ام، وسیله ای است که بخش های مختلف فروش یک شرکت از ارزیابی تا خدمات پس از فروش را هماهنگ و یکپارچه می کند. در واقع سیستم CRM ، اطلاعات جامعی از مشتریان تهیه می کند. در این داده ها تمام ارتباطات و تعاملات بازاریابان و مشتریان با به صورت کامل ثبت و ضبط می کند. بنابراین این نرم افزار امکان دست یابی به اطلاعات مشتریان را در هر ساعت از شبانه روز فراهم می کند. با داده های حاصل به خوبی می توان به نیازها و انتظارات مشتریان و نقاط ضعف و قدرت سازمان پی برد. از طرفی به صاحبان کسب و کار اجازه می دهد که تحلیل درستی از فروش داشته باشند. با داشتن تحلیل درست از بازار و مشتریان، شما می توانید برای دوره بعد پیش بینی های لازم را داشته باشید.

بازاریابی و فروش به صورت مویرگی
فروش مویرگی. بازاریابی مویرگی چیست؟ پخش و فروش با نرم افزار مویرگی.

کاربرد نرم افزار CRM در بازاریابی مویرگی

با بررسی اهداف بازاریابی مویرگی و سیستم سی آر ام، می توان دریافت که این دو اهداف مشترکی دارند. با به کارگیری نرم افزار سی آر ام امکان اجرایی کردن بازاریابی یا فروش مویرگی وجود دارد. سیستم CRM، امکان دست یابی به تمام مشتریان را بدون واسطه (هدف بزرگ بازاریابی مویرگی) فراهم می کند. اطلاعات تمام مشتریان را به خوبی حفظ می کند. به همین دلیل این نرم افزار می تواند به صورت بهینه نیازها و انتظارات مشتریان شرکت را برطرف کند.

با استفاده کردن از نرم افزار سی آر ام، می توان هر دو نوع پخش سرد و گرم بازاریابی مویرگی را اجرا کرد. همچنین امکان پشتیبانی از مشتریان در تمام مراحل ایجاد می شود و سبب رضایت و وفاداری مشتریان می شود. از طرفی این مسئله سبب پیروزی بر رقبا در بازار کار نیز می شود. یکی دیگر از اهداف بازاریابی مویرگی، تحلیل رفتار مشتریان و تصمیم براساس آن ها بود. نرم افزار سی ار ام نیز در مورد نیازها و احساسات مشتریان منبع معتبری است که اجازه تحلیل و آنالیز را به مدیران فروش می دهد. بر مبنای همین آنالیزها، مدیران برای آینده برنامه ریزی و سرمایه گذاری می کنند. برای مشاهده سایر کاربردهای این نرم افزار پرقدرت به مقاله کاربرد CRM مراجعه و آن را مطالعه نمایید.

مزایای بازاریابی مویرگی با به کارگیری نرم افزار سی آر ام

مهمترین برتری بازاریابی مویرگی افزایش سرعت توزیع و انتقال محصولات به دست مشتریان و کاهش هزینه زنجیره های پخش است. این دو مزیت هستند که سبب وفاداری مشتریان می شوند. با به کارگیری نرم افزار CRM امکان دست یابی به هر دو مزیت فراهم می شود. جهت مشاهده کامل مزایای این نرم افزار می توانید مقاله مزایای نرم افزار CRM را مطاله نمایید. از دیگر محاسن این سیستم می توان به دست یابی سریع و راحت به مشتریان انبوه و متعدد و معرفی شرکت به بازار مصرف نام برد. با حذف واسطه ها مختصات درستی از بازار مصرفدر اختیار مدیران شرکت قرار می گیرد.  همچنین بازاریابی مویرگی به کمک نرم افزار سی آر ام سبب پوشش مشتریان از همه نظر می شود. ارتباط مستقیم فروشندگان با خریداران سبب کاهش قیمت مصرفی کالا برای خریداران می شود. از طرفی چون در این روش تولیدکننده به جای عمده فروش با خرده فروش ها سروکار دارد، ریسک کار او کاهش پیدا می کند. ارتباط با مشتریان مختلف و متعدد از جمله خرده فروشان سبب پیروزی در رقابت با رقبا در بازار کار می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *