روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام

در دنیای امروزی که مردم بیشتر زمان خود را صرف استفاده از اینستاگرام می‌کنند، به کارگیری روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام، می‌تواند در رشد کسب‌وکار شما سودمند باشد. با بیش از یک میلیارد کاربر فعال، اینستاگرام تنها یک ابزار سرگرمی نیست بلکه یک ابزار پویا و گسترده برای کسب‌وکارهاست.
بسیاری از افرادی که به روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام روی آورده‌اند به درآمدهای بالایی دست یافتند، چرا که در این فضا، کسب‌وکارها تا حد امکان دیده و معرفی می‌شوند. اگر می‌خواهید فروش بالایی را تجربه کنید باید با روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام آشنا شوید و آن‌هارا به درستی پیاده سازی کنید. در این مقاله به بیان مهم‌ترین و کارآمدترین استراتژی فروش در اینستاگرام می‌پردازیم.

استراتژی فروش در اینستاگرام

یکی از روش‌های نوین در فروش، فروش از طریق اینستاگرام است. درادامه به صورت مرحله به مرحله به روش‌هایی که موجب افزایش فروش در اینستاگرام می‌شوند اشاره می‌کنیم.

– بهینه‌سازی پروفایل

پروفایل شما در اینستاگرام، ویترین کسب‌وکارتان است. اگر این ویترین، حرفه‌ای و هدفمند نباشد، حتی بهترین محصولات هم نادیده گرفته می‌شوند. در این بخش به مهم‌ترین اقداماتی می‌پردازیم که برای بهینه‌سازی پروفایل باید انجام داد.

1. تبدیل به حساب تجاری

اگر فرای فروش، هنوزهم از حساب شخصی استفاده می‌کنید، اولین قدم برای روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام، تبدیل به حساب تجاری یا بیزینسی است. چرا که حساب تجاری بهتر دیده می‌شود و علاوه بر آن امکاناتی مثل دسترسی به آمار و ارقام پیج، در اختیارتان قرار می‌دهد تا با استفاده از آن بتوانید تحلیل کنید که صفحه اینستاگرام شما در یک ماه اخیر چقدر بازدید داشته است.

2. بیو جذاب و کامل دومین روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام

بدیهی است از دیگر روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام، تکمیل پروفایل به بهترین شیوه ممکن است. که یکی از آن‌ها بیوگرافی است. بیوی اینستاگرام باید تنها در چند خط کوتاه و تاثیرگذار باشد به صورتی که مخاطب به محض اینکه چشمش به آن بیوفتد، جذب پیجتان شود.
حال بیوگرافی باید شامل معرفی کامل شما از جمله اینکه شما شما کی هستید و چه می‌فروشید، باشد.

3. استفاده از لینک در بیو

بهتر است برای فروش در اینستاگرام، یک وبسایت رسمی داشته باشید از این طریق اعتماد مشتریان جلب می‌شود. لینک وبسایت را در بیوگرافی قرار دهید تا مشتریان بتوانند به راحتی به وبسایت شما دسترسی داشته باشند.

4. دسته‌بندی پست‌ها

از دیگر روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام، دسته‌بندی بخش‌های مختلف است. از طریق هایلایت‌ها می‌توانید تقسیم‌بندی‌ای شامل: رضایت مشتری، روش‌های استفاده از محصول، نحوه خرید یا حتی نحوه شرکت در مسابقات را تقسیم‌بندی کنید و عنوان آن را ذکر کنید، تا مشتریان به راحتی بتوانند دسترسی داشته باشند.

– تولید محتوای جذاب و باکیفیت

در اینستاگرام محتوا همچیز است و یکی از روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام است. کاربران از طریق محتواست که جذب صفحه اینستاگرامی می‌شوند و تصمیم می‌گیرند آنرا دنبال کنند.
اگر محتوای شما جذاب و کاربردی باشد می‌تواند سبب افزایش فروش در اینستاگرام شود. در ادامه با مولفه‌های مهم تولیدمحتوای موثر آشنا می‌شویم.

1. عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت

از دیگر روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام، بارگذاری عکس و ویدیو باکیفیت است. بهتر است عکس و ویدیوی محصولاتی را که می‌فروشید به صورت‌های مختلف و با کیفیت به اشتراک بگذارید تا کاربران با محصول شما آشنا شوند. این امر در جلب اعتماد بازدیدکنندگان بسیار مهم است.
برای مثال تصور کنید شما درحال جستجوی لباس تابستانه هستید، از آنجایی که در منزل خود لم داده‌اید، تمامی صفحاتی را که می‌شناسید جستجو می‌کنید تا در نهایت بهترین را انتخاب کنید.
انتخاب شما محصولی است که به شکلی واضح و مشخص معرفی شده و از جهات مختلفی به اشتراک گذاشته شده است یا محصولی که عکس‌های تار و بی‌کیفیت دارد؟ به کدام یک راحت‌تر می‌توان اعتماد کرد؟

2. استفاده از کپشن‌های جذاب

از طریق کپشن می‌توانید بازدیدکنندگان را ترغیب به دنبال کردن صفحه اینستاگرامی کنید. گاهی برخی از پست‌ها به اکسپلور می‌روند و بازدید زیادی می‌خورند، شما در این مواقع با در نظر گرفتن کپشنی کوتاه و تاثیرگذار می‌توانید توجه بازدیدکنندگان را جلب کنید تا راحت از آن پست نگذرند.

3. استوری‌های خلاقانه

یک صفحه اینستاگرامی فعال، شامل قراردادن استوری نیز می‌شود. استوری‌ها فرصتی عالی برای مواقعی هستند که ارزش پست شدن و ماندگاری را ندارند، اما لازم است که دیده شوند. چرا که عمر استوری 24 ساعت است.

4. ارائه محتواهای آموزشی

یکی از بهترین روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام، ارائه آموزش به کاربران است. چرا که افراد زیادی به دنبال آموزش هستند و به واسطه‌ی آموزشی که می‌گیرند جذب می‌شوند و اعتماد می‌کنند. در این زمان فرصت مناسب برای معرفی محصولات و فروش فراهم می‌شود.

5. استفاده از هشتگ‌های مرتبط

از دیگر روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام، استفاده از هشتگ مناسب برای هر پست است. بهتر است هر پستی که منتشر می‌کنید، در کپشن، جایی که زیاد دیده نشوند، هشتگ‌های مناسبی بگذارید. چرا که هشتگ‌ها سبب دیده شدن صفحات اینستاگرامی شما می‌شوند.
نکته‌ی قابل توجه اینجاست که هشتگ‌ها باید مرتبط و به اندازه باشند، هشتگی که به پست شما هیچ ارتباطی نداشته باشد، شامل امتیاز منفی است.

6. انتشار منظم از دیگر روشهای افزایش فروش در اینستاگرام

یک صفحه اینستاگرامی پرفروش، باید فعال باشد. یعنی جوری نباشد که از زمان انتشار دو پست، چیزی بیشتر از یک ماه بگذرد. در این صورت پیج شما هرگز دیده نخواهد شد. بنابراین با انتشار پست و استوری منظم، به دیده شدن پیج خود کمک کرده‌اید.

– استفاده از نرم‌افزار کاربردی

استفاده از یک نرم‌افزار کاربردی در افزایش فروش اینستاگرام بسیار موثر است. نرم‌افزار تیم CRM، با قابلیت‌های کابردی که در عرصه فروش دارد (فروش حضوری و غیرحضوری) سبب رشد کسب‌وکار می‌شود. در ادامه به بیان قابلیت‌های تیم CRM در افزایش فروش اینستاگرام می‌پردازیم.

1. اتصال بخش‌های حضوری و غیرحضوری

از طریق تیم CRM می‌توان بخشهای مختلفی از جمله اینستاگرام و وبسایت یا اینستاگرام و فروش حضوری را به یکدیگر متصل کرد. به این معنا که هرگاه فروشی در وبسایت یا اینستاگرام یا بخش‌های حضوری صورت گیرد، به صورت خودکار سایر بخش‌ها با آن هماهنگ می‌شوند و از موجودی انبار کسر می‌شود.

2. ذخیره داده مشتریان

نرم‌افزار تیم سی آر ام همچنین قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات مشتریان را فراهم کرده است. اطلاعاتی مثل نام، شماره تماس، آدرس منزل و یا حتی سوابق و سلایق خرید. چنین اطلاعاتی برای انتقال حس ارزشمندی به مشتریان و تبدیل آن‌ها به مشتری وفادار بسیار کاربردی است.
برای مثال درصورتی که مشتری برای بار دوم از شما خرید می‌کند، از طریق ثبت اطلاعاتی که انجام شده است، شما مشتری را می‌شناسید و آدرس منزل وی را دارید، به همین دلیل دیگر لازم نیست اطلاعات مشتریان را دریافت کنید. این امر به مشتری احساس ارزشمندی می‌دهد و به مشتری وفادار شما تبدیل می‌شود.

3. ارسال پیام‌های پیگیری خودکار

از دیگر قابلیت‌های نرم‌افزار تیم CRM اارسال پیامک به صورت خودکار است. درمواقعی مثل اصلاع رسانی‌ها، تخفیف یا پیگیری مشتریان، ارسال پیامک کاربرد دارد. تیم سی آر ام به صورت خودکار بدون نیروی انسانی به ارسال می‌پردازد. این امر باعث می‌شود مشتریان شما از دست نروند و حفظ شوند.

این نرم‌افزار آموزش ارسال پیامک به شیوه‌ی خودکار را در دسترس همگان قرار داده است تا به سادگی بتوانید از آن استفاده کنید.

4. هماهنگی تیم فروش و پاسخگویی سریع‌تر

درصورتی که 2 یا 3 نفر مسئول پاسخدهی دایرکت باشند، ممکن است با اشتباهاتی مواجه شوند که ناشی از عدم هماهنگی باشد. مثلا مشتری‌ای را پیگیری نکنند یا دوبار پیگیری کنند. نرم‌افزار تیم CRM با قابلیت هماهنگی تیم فروش این مشکل را حل کرده است.
بنابراین هرنوع کسب‌وکاری احتیاج به یک نرم‌افزار CRM دارد تا سازوکارهایش منظم شود در نتیجه سبب رضایت مشتری و افزایش فروش خواهد شد.

– تعامل با مخاطبان

از دیگر روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام، تعامل با مشتریان است. کاربران تنها زمانی به مشتری تبدیل می‌شوند و به برند شما وفادار می‌مانند که احساس کنند برای شما مهم‌اند، صدایشان شنیده می‌شود و ارتباطی دو طرفه برقرار است. برای این امر لازم است موارد زیر را رعایت کنید.

1. پاسخگویی به موقع

پاسخدهی به موقع یکی از روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام است. زمانی که دیر جواب مشتریان را بدهید، مشتری از دست می‌رود چرا که ممکن است همزمان به چند نفر دایرکت داده باشد و هرکدام زودتر جواب بدهد برنده است. بنابراین تا جایی که برایتان امکان پذیر است سریع و تمام وقت پاسخ دهید. برای اینکار می‌توانید از ادمینی برای پاسخدهی دایرکت، استفاده کنید.

2. برگزاری مسابقات و نظرسنجی

برگزاری مسابقات و نظرسنجی‌ها یکی از بهترین روش‌های برای برقراری تعامل با مشتریان است. این فعالیت علاوه بر اینکه سرگرم کننده است سبب جذب کاربر جدید به صفحه اینستاگرامی شما می‌شود.
برای مثال می‌توانید با برگزاری مسابقاتی همچون قرعه‌کشی از میان کامنت‌ها یا فالورها، باعث افزایش دیده شدن پیج خود شوید.

3. برگزاری لایو

لایو اینستاگرام، فضایی عالی برای جلب اعتماد بازدید کنندگان است. با برگزاری لایوهای آموزشی یا محتواهایی که برای کاربران مفید است، فضای اعتمادسازی و معرفی محصولات را بچینید تا در نهایت باعث افزایش فروش شود، این یکی دیگر از روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام است.

4. درخواست نظر از مخاطبان

مردم دوست دارند شنیده شوند. وقتی از کاربران نظر می‌خواهید احساس مشارکت پیدا می‌کنند و راحت‌تر به خرید فکر می‌کنند. این موضوع باعث ایجاد حس مالکیت مشتریان به برند شما می‌شود.
علاوه بر آن از سلایق و نیازهای مشتریان اطلاع پیدا می‌کنید و طبق آنها عمل خواهید کرد.

سخن آخر

بنابراین با توجه به آنچه که آموختید، فعالیت در اینستاگرام صرفا به ایجاد پیج منتهی نمی‌شود، بلکه نیازمند تلاش و استمرار است.
با به کارگیری روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام همراه با نرم‌افزار تیم CRM می‌توانید سبب فروش در اینستاگرام شوید.
توجه داشته باشید که فروش در اینستاگرام به سادگی رخ نمی‌دهد، بلکه نیازمند صبوری است تا به مرور زمان صفحه دیده شود و کاربران جذب شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مهم

پیمایش به بالا