Member management

مدیریت اعضا


نقش های اعضا، مدیریت اعضا
محتوای اموزشی این بخش دررابطه با نقش های اعضا و نحوه دادن دسترستی های اعضا به بخش های مختلف و مدیریت اعضا می باشد، فهرست عناوین این بخش به شرح زیر می باشد.

  • نقش های اعضا
  • مدیریت اعضا
  • اضافه کردن عضو
  • فعال یا غیر فعال کردن اعضا
  • ویرایش و حذف عضو
  • اضافه کردن عضو
  • تخصیص نقش
  • تخصیص رمز
  • ثبت و اطلاع رسانی

نقش‌های اعضا :
وقتی قرار است یک عضو به تیم اضافه شود، باید از قبل مشخص شود به چه قسمت‌هایی از نرم افزار و به چه گروه‌هایی از مخاطبین دسترسی داشته باشد. برای این‌که زمان ارائه‌ی این دسترسی‌ها کوتاه‌تر شود، نقش‌هایی از قبل تعریف می شود واین دسترسی‌ها به همان نقش‌ها داده می‌شود. پس از اضافه شدن عضو، می‌توان یک یا چند نقش به او تخصیص داد .

با کلیک بر روی ایکن ایجاد نقش جدید و پر کردن فرم مربوطه نقش جدید ایجاد می شود هم چنین می توان با کلیلک بر روی ایکن ویرایش کنار هر نقش به صفحه ویرایش نقش مد نظر رفته و در ان اقدام به ویرایش و تنظیم کرد.

تـوجـه: اجازه‌ی دسترسی‌ها، به نقش مربوطه است نه به یکی از عضوهای تیم
در قسمت حق دسترسی به قالب عناوین وظیفه، با فعال کردن عناوین مربوطه، مخاطب می‌تواند هنگام ثبت وظیفه، یکی از عناوین دسترسی داده شده را انتخاب کند. هم‌چنین در قسمت انتخاب موضوع، در قسمت وظیفه، می‌تواند عناوین جدید را تایپ و اضافه کرد.
در قسمت حق دسترسی به قالب توضیحات وظیفه، با فعال کردن عناوین مربوطه، می‌توان برای ثبت وظیفه، قالب شرح وظیفه را از عناوین دسترسی داده شده انتخاب کرد. همچنین در قسمت قالب شرح وظیفه، در قسمت وظیفه، می‌توان عنوان جدید را تایپ و اضافه کرد.
در قسمت حق دسترسی به اعضای بخش وظیفه‌ ها، می‌توان مشخص کرد که افراد دارای این نقش، با کدام‌یک از عضوها در ارتباط باشند. برای مثال، بتوانند وظیفه‌ای را برای آن اعضا تعریف کنند یا ارجاع دهند.
در قسمت حق دسترسی به مخاطبین گروه‌ها، می‌توان تعیین کرد که افراد دارای این نقش، به کدام‌یک از گروه‌ها دسترسی داشته باشند. به طور مثال، فرد دارای آن نقش، مخاطبین کدام گروه را ببیند.
در قسمت حق انتخاب از گروه‌های مخاطبین، می‌توان مشخص کرد افراد دارای نقش، در هنگام اختصاص گروه به مخاطبین، بتوانند به کدام گروه‌ها دسترسی داشته باشند. به طور مثال بتوانند گروه‌ها را ببینند.
در قسمت حق دسترسی به بخش‌های سیستم، می‌توان مشخص کرد که افراد دارای این نقش، به کدام قسمت‌های سیستم تیم ما دسترسی داشته باشند.
وقتی همه‌ی دسترسی‌های مربوط به نقش، برای اعضا تیم فعال باشد، می‌توان گفت نقش مدیر را دارند.
تــوجـه: نقش، به عضو تخصیص داده میشود.

مدیریت اعضا :
با ورود به این قسمت می‌توان:

  • عضو جدید تعریف نمود.
  • به اعضا، نقش تخصیص داد.
  • رمز اعضا را تغییر داد.
  • اعضا را فعال یا غیرفعال نمود.
  • لیست کامل اعضا و دسترسی آن‌ها به گروه‌ها را مشاهده کرد

نحوه اضافه و ویرایش اعضا در این قسمت به شرح زیر است:
اضافه کردن عضو
اگر به نرم‌افزار جانبی مانند الماس سی آر ام  متصل هستید کلیه اطلاعات اعضا را از آنجا فراخوانی می شوند (منوط به ثبت موبایل اصلی برای هر کدام از کاربران در نرم افزار الماس سی‌آرام ) ولی اگر به هیچ نرم‌افزار جانبی متصل نیستید، باید ابتدا دکمه ایجاد عضو جدید را بزنید و وارد محیط ثبت عضو جدید می شوید.
فعال یا غیر فعال کردن اعضا
عضو مد نظر را جستجو کنید و وضعیت را به حال دلخواه فعال یا غیر فعال قرار دهید.
ویرایش و حذف
برای ویرایش نقش یا رمز اعضا، پس از انتخاب او از فهرست، دکمه ویرایش را بزنید.
تــوجــه: از حذف اعضایی که ثبت وظیفه یا ثبت مخاطب کرده اند جدا بپرهیزید زیرا سبب حذف اطلاعات ثبت شده آنها می شود.
نحوه اضافه و ویرایش اعضا در این قسمت به شرح زیر است:
 اضافه کردن عضو
ابتدا دکمه ایجاد عضو جدید را بزنید، سپس بر دکمه انتخاب از مخاطبین کلیک کرده و عضو مد نظر را از لیست مخاطبین انتخاب نمایید. با انتخاب مخاطب مورد نظر اطلاعات اولیه او در محلهای مشخص قرار می گیرد.

تخصیص نقش
مدیر باید در ادامه نقش مورد نظر را به عضو تخصیص دهد. نکته قابل توجه این است که  دسترسی ها از این طریق برای عضو فعال یا غیر فعال می شوند.
تخصیص رمز
به صورت پیشفرض یک نام کاربری و رمز امن ایجاد شده که مدیر می تواند به دلخواه آن را تغییر دهد.
ثبت و اطلاع رسانی
پس از زدن دکمه ایجاد کاربر ضمن تکمیل ثبت یک پیامک حاوی مشخصات کاربری برای موبایل اصلی عضو ارسال می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *